Android Andengine Metodları ve Kullanım Şekilleri

Başlık belki biraz garip oldu ama anlatınca herhangi bir karmaşanın kalmayacağını zannediyorum. Anlatacağım şey tam olarak şuydu: Android andengine ile oyun geliştirirken bazı kurallara uymak zorundasınız. Mesela oyunda kullanılacak resimlerin ya da araçların tanımlanma, oluşturulma ve kullanılma işlemleri ile kamera ayarları ve motor ayarlarının düzenlenmesi işlemleri andengine oyun motorunun size verdiği özel metodlar içinde yapılıyor.

Örnek uygulamaları yayınladığımda daha iyi anlayacaksınız ama temelleri oturtmak adına taslak niteliğinde bir kod bloğu vereceğim. Andengine ile oyun geliştirirken, hangi işlemleri nerede yapabileceğinizi belirten kod bloğunu aşağıdan inceleyebilirsiniz. Android uygulama örneklerini de en kısa zamanda yayınlayacağım. İyi çalışmalar…

[cc lang=’java’]
// ===========================================================
// Paket ismi ve içe aktarılacak paketler(import)
// ===========================================================
public class ChangeableTextExample extends BaseExample
{
// ===========================================================
// Global tanımlamalar (Oyun araçları, kamera boyutları vs)
// ===========================================================

public Engine onLoadEngine()
{
// ========================================================
// Kameranın oluşturulması ve
// oyun motoru ayarlarının düzenlenmesi
// ========================================================
}

public void onLoadResources()
{
// ========================================================
// Oyun araçlarının hafızada oluşturulması(türetilmesi)
// ve bu araçların motora yüklenmesi
// ========================================================
}

public Scene onLoadScene()
{
// ========================================================
// Sahne yüklenirken yapılan işlemler.
// Yani asıl kod kısmının bulunması gereken yer
// Methodlar burada yazılır ve çağırılır.
// Bir java uygulamasının Main metodu olarak düşünülebilir.
// ========================================================
return scene;
}

public void onLoadComplete() {}

// ===========================================================
// Metodlar
// ===========================================================
}
[/cc]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir